Historien om Astina.dk
2024 - Efter sidste år at have udskiftet alle de bagvedliggende IT systemer, lancerede vi i foråret 2024 vores 5. generation hjemmeside, endelig har vi en ny skalerbar platform som vi kan bygge videre på. Dette er også året hvor vores nye "leveringstids robot, endelig burde kunne give bedre og tydligere leverings information på hjemmesiden.
2023 - Efter udskiftning af vores ERP system blev der iværksat en komplet omrokering og udbygning af vores lager facaliteter, det vil næsten fordoble vores lager kapacitet som nu er på 1500kvm og nyt Warehouse Management System skal implementeres.
2022 - Dette år fik vi vores første "beta" udviklet af vores komplicerede lagerrobot som kan vise mere præcise leveringstider på hjemmesiden, dette er lidt en trædesten til vores næste skridt på rejsen, der er igangsæt komplet udskiftning af vores IT infra struktur for at give optimerede arbejdsprocessor - der gerne skulle give kunderne en bedre købsoplevelse og lette arbejdsgangene for medarbejderne. Udskiftning af vores ERP system var den største prioritet for at blive klar til de næste skridt i 2023.
2021 - Nye kontor faciliteter færdiggjort og taget i brug, udvidelse af vort lager med ekstra 500kvm - mange nye brands og agenturer er tilføjet - nye features tilføjet vores hjemmeside, bl.a. vores nye bilvælger som gør det meget hurtigere at finde dele passende til sin bil.
2020 - Ombygning af vort nye domicil er officielt igangsat, projekterne indebærer helt nyt monteringsværksted samt nye kontorer - medarbejderstaben tæller nu 11 personer.
2019 - Flytning til nye lokaler på Thorsvej i Grindsted - vort nye domicil på 2000kvm blev indviet, nye lager faciliteter, nyt showroom, nye kontor og mødelokaler - samt masser af mulighed for udvidelse.
2018 - Lancering af vores nye fælg-shop http://hjul.astina.dk/ - året hvor der er sat nye mål, drømme og visioner for Astina.dk - så stay tuned.
2017 - Sidste år påbegyndte vi udskiftningen af hele vores IT infrastruktur, og i 2017 blev det endelig realiseret med vores nye back-end system som blev koblet live op på vores webshop, det giver os nu en masse udviklings muligheder.
2016 - Lancering af vores nye hjemmeside (Version 4), endelig mobilvenlig, ligeledes er det grundstenene for en fortsat udvikling og satsning på fremtidig IT infrastruktur, som vil blive løbende tilføjet.
2015 - Opkøb / sammenlægning af Scandinavian Car Styling var en realitet, efter mange års samarbejde hvor Scandinavian Car Styling var leverandør og dansk importør af mange store velkendte brands som KW Suspensions, Rieger Tuning, Barracuda Wheels og mange andre, dette var et led i vores udvidelse af vores B2B Erhvervsdel.
2013 - Indflytning i vores nuværende lokaler på Vestergade 126, komplet renovering af bygningen, med helt ny butiksfacace, nyt showroom med nyt inventar, nyt stort kontorlandskab, samt kæmpe udvidelse af lager og forsendelses faciliteter.
2012 - Efter mange års pladsproblemer fandt vi endelig en passende bygning, kun 3 husnumre væk fandt vi vores nye lokaler med over dobbelt så meget plads, dog var lokalerne ikke egnet til butikslokaler, så det kræver en større renovering.
2011 - En konstant vækst og stor øget indsats på at øge vores omsætning er medarejderstaben nu øget til 4 fuldtidsansatte og en efter skole medarbejder. 2011 var året hvor der blev sat en målsætning om at fordoble omsætning over de næste 5 år.
2010 - Lige siden vores åbning har vi kæmpet med pladsproblemer i vores lokaler, vi fik dette år udvidet vores lejemål med resten af den ejendeom vi lejede os ind i, da den bagved liggende brugtvognsforhandler flyttede, tiltrængt plads, og kæmpe udvidelse af vores lager og logistik.
2009 - Navision økonomi system blev indkøbt og sat i drift, hovedsageligt for at kombinere vores fysiske butik, med lagerstyring og samtidig tilføje lagerstyring på hjemmesiden, så vi kunne vise korrekt lagerstatus på varerne.
2008 - Version 2 af vores hjemmeside blev lanceret, første rigtige egentlige professionelle hjemmeside med mange ny features.
2007 - Dette var året hvor medarbejder stablen blev udvidet fra en til tre, det gav mere tid til hver enkel kunde. Det voksende sortiment førte også til flere agenturer og bedre samarbejde med leverandørerne. Ydermere var det året hvor det første astina.dk event blev afholdt med stor suses.
2006 - René traf sit livs store beslutning da han sagde sit arbejde op og købte butikken i Grindsted. Sortimentet var konstant voksende. Dette var også året hvor astina.dk deltog til sin første messe.
2005 - Dette blev året hvor astina.dk udvidede sortimentet med mange nye produktområder. Endvidere var interessen for astina.dk blevet så stor at René overvejede at gå fra en hobbyvirksomhed til at gøre det til en levevej.
2004 - Interessen fra kunderne blev større og større, de efterspurgte flere produkter og mærker. Dette medførte at der blev lavet en hjemmeside hvor kunderne kunne se sortimentet og bestille online.
2003 - Dette var året hvor René manglede styling til sin egen bil. Det var ikke til at finde unikke produkter hos dansk forhandler og derfor valgte René at købe i udlandet. Her fik René idéen til at sælge unik styling til andre, som havde samme interesse via bilklubber og forums.