Profil

Astina.dk historien

Astina.dk har nu eksisteret i mere end 20 år, vores daglige mission er at give dig som kunde en fantastisk oplevelse ved at handle special produkter til din bil. Siden jeg startede Astina.dk hjemme i min lejlighed i 2004 er der sket meget, det ændrer ikke på vi stadig servicerer mange af vores trofaste kunder som altid har handlet hos os, og mange nye kunder er kommet til sidenhen.

Med rødder i vores overtagelse af Scandinavian Car Styling, er vi endnu mere fokuseret på at buge teknologi som en hjælp, for at vi fortsat kan betragtes som den førende webshop indenfor specialudstyr, styling og performance dele til biler.

Vores mål er klart: Vi vil være danmarks foretrukne shop for specialudstyr til biler, vi sætter en ære i god og ærlig vejledning og kundeservice, derfor kan du altid få hjælp fra vores dygtige medarbejdere.

 

Med venlig hilsen
René Høvinghof
René Høvinghof
Direktør, Astina.dk A/S

Se indenfor i butikken

Tag en virtuel rundtur i vores fysiske butik her, du kan klikke i øverste højre hjørne for fuld-skærm.

Firma oplsyninger

Astina.dk A/S
Thorsvej 100
7200 Grindsted

Tlf. +45 70 900 800
Email: info@astina.dk

CVR/SE/VAT: DK34701237
Etableringsår: 2005

Bankoplysninger

Vestjysk Bank
Reg: 7381
Konto: 6581130196

IBAN: DK0473816581130196 
SWIFT: VEHODK22

EURO Konto - Union Bank
IBAN: DE84 2152 0100 1010 0357 55
SWIFT: UNBNDE21XXX

 

Historien om Astina.dk

2024 - Efter sidste år at have udskiftet alle de bagvedliggende IT systemer, lancerede vi i foråret 2024 vores 5. generation hjemmeside, endelig har vi en ny skalerbar platform som vi kan bygge videre på. Dette er også året hvor vores nye "leveringstids robot, endelig burde kunne give bedre og tydligere leverings information på hjemmesiden.

2023 - Efter udskiftning af vores ERP system blev der iværksat en komplet omrokering og udbygning af vores lager facaliteter, det vil næsten fordoble vores lager kapacitet som nu er på 1500kvm og nyt Warehouse Management System skal implementeres.

2022 - Dette år fik vi vores første "beta" udviklet af vores komplicerede lagerrobot som kan vise mere præcise leveringstider på hjemmesiden, dette er lidt en trædesten til vores næste skridt på rejsen, der er igangsæt komplet udskiftning af vores IT infra struktur for at give optimerede arbejdsprocessor - der gerne skulle give kunderne en bedre købsoplevelse og lette arbejdsgangene for medarbejderne. Udskiftning af vores ERP system var den største prioritet for at blive klar til de næste skridt i 2023.

2021 - Nye kontor faciliteter færdiggjort og taget i brug, udvidelse af vort lager med ekstra 500kvm - mange nye brands og agenturer er tilføjet - nye features tilføjet vores hjemmeside, bl.a. vores nye bilvælger som gør det meget hurtigere at finde dele passende til sin bil.

2020 - Ombygning af vort nye domicil er officielt igangsat, projekterne indebærer helt nyt monteringsværksted samt nye kontorer - medarbejderstaben tæller nu 11 personer.

2019 - Flytning til nye lokaler på Thorsvej i Grindsted - vort nye domicil på 2000kvm blev indviet, nye lager faciliteter, nyt showroom, nye kontor og mødelokaler - samt masser af mulighed for udvidelse.

2018 - Lancering af vores nye fælg-shop http://hjul.astina.dk/ - året hvor der er sat nye mål, drømme og visioner for Astina.dk - så stay tuned.

2017 - Sidste år påbegyndte vi udskiftningen af hele vores IT infrastruktur, og i 2017 blev det endelig realiseret med vores nye back-end system som blev koblet live op på vores webshop, det giver os nu en masse udviklings muligheder.

2016 - Lancering af vores nye hjemmeside (Version 4), endelig mobilvenlig, ligeledes er det grundstenene for en fortsat udvikling og satsning på fremtidig IT infrastruktur, som vil blive løbende tilføjet.

2015 - Opkøb / sammenlægning af Scandinavian Car Styling var en realitet, efter mange års samarbejde hvor Scandinavian Car Styling var leverandør og dansk importør af mange store velkendte brands som KW Suspensions, Rieger Tuning, Barracuda Wheels og mange andre, dette var et led i vores udvidelse af vores B2B Erhvervsdel.

2013 - Indflytning i vores nuværende lokaler på Vestergade 126, komplet renovering af bygningen, med helt ny butiksfacace, nyt showroom med nyt inventar, nyt stort kontorlandskab, samt kæmpe udvidelse af lager og forsendelses faciliteter.

2012 - Efter mange års pladsproblemer fandt vi endelig en passende bygning, kun 3 husnumre væk fandt vi vores nye lokaler med over dobbelt så meget plads, dog var lokalerne ikke egnet til butikslokaler, så det kræver en større renovering.

2011 - En konstant vækst og stor øget indsats på at øge vores omsætning er medarejderstaben nu øget til 4 fuldtidsansatte og en efter skole medarbejder. 2011 var året hvor der blev sat en målsætning om at fordoble omsætning over de næste 5 år.

2010 - Lige siden vores åbning har vi kæmpet med pladsproblemer i vores lokaler, vi fik dette år udvidet vores lejemål med resten af den ejendeom vi lejede os ind i, da den bagved liggende brugtvognsforhandler flyttede, tiltrængt plads, og kæmpe udvidelse af vores lager og logistik.

2009 - Navision økonomi system blev indkøbt og sat i drift, hovedsageligt for at kombinere vores fysiske butik, med lagerstyring og samtidig tilføje lagerstyring på hjemmesiden, så vi kunne vise korrekt lagerstatus på varerne.

2008 - Version 2 af vores hjemmeside blev lanceret, første rigtige egentlige professionelle hjemmeside med mange ny features.

2007 - Dette var året hvor medarbejder stablen blev udvidet fra en til tre, det gav mere tid til hver enkel kunde. Det voksende sortiment førte også til flere agenturer og bedre samarbejde med leverandørerne. Ydermere var det året hvor det første astina.dk event blev afholdt med stor suses.

2006 - René traf sit livs store beslutning da han sagde sit arbejde op og købte butikken i Grindsted. Sortimentet var konstant voksende. Dette var også året hvor astina.dk deltog til sin første messe.

2005 - Dette blev året hvor astina.dk udvidede sortimentet med mange nye produktområder. Endvidere var interessen for astina.dk blevet så stor at René overvejede at gå fra en hobbyvirksomhed til at gøre det til en levevej.

2004 - Interessen fra kunderne blev større og større, de efterspurgte flere produkter og mærker. Dette medførte at der blev lavet en hjemmeside hvor kunderne kunne se sortimentet og bestille online.

2003 - Dette var året hvor René manglede styling til sin egen bil. Det var ikke til at finde unikke produkter hos dansk forhandler og derfor valgte René at købe i udlandet. Her fik René idéen til at sælge unik styling til andre, som havde samme interesse via bilklubber og forums.

Medarbejdere

René Høvinghof René Høvinghof
Direktør / Indehaver

E-mail: rene@astina.dk
Venligst henvendelse via e-mail
Kim Ebbesen Kim Ebbesen
Daglig Leder

E-mail: kim@astina.dk
Tlf: 70 900 813
Vivi Høvinghof Vivi Høvinghof
Økonomi / HR

E-mail: vivi@astina.dk
Tlf: 70 900 810
Daniel Mikkelsen Daniel Mikkelsen
Data / Web / Produkt

E-mail: daniel@astina.dk
Tlf: 70 900 804
Nichlas Johannesen Nichlas Johannesen
Indkøber

E-mail: nichlas@astina.dk
Tlf: 70 900 808
Sofie Gregersen Sofie Gregersen
Indkøbselev

E-mail: sofie@astina.dk
Tlf: 70 900 811
Niclas Olsen Niclas Olsen
Salg / RMA / Events

E-mail: niclas@astina.dk
Tlf: 70 900 807
Jeppe Schytt Nørgaard Jeppe Schytt Nørgaard
Salg & Kundeservice

E-mail: jeppe@astina.dk
Tlf: 70 900 802
Rikke Halskov Rikke Halskov
Handelselev

E-mail: rikke@astina.dk
Tlf: 70 900 805
Christian Rossen Mikkelsen Christian Rossen Mikkelsen
Lager og Logistik

E-mail: lager@astina.dk
Tlf: 70 900 803